torsdag 20 juni 2013

Santa Barbara

Jackie and Hudson

Jackie and Shayan (alltså systemkameror <3 )

Vi satt rätt långt fram, men det var SÅ MYCKET folk

Vi gick och fixade pedikur!! 
Utsikten från vårt hus över Santa Barbara

<3

Vi firar våra studenter, men det vi mest bryr oss om är finfina Hudson <3 Bästa familjefotot ever haha. Beskriver oss rätt bra <3
HEJSAN!! Jag är snart hemma!! På tisdag den 25e!! Så alla vet ;)

Anyway. Har varit i ca en vecka i Santa Barbara, ca 4 timmar söderut vid kusten. Det är en suuuuuperfin stad!! Vi var där för min värdsyster Jackie tog studenten på UCSB, colleget. Hela släkten var där (har typ 300 andra bilder ej inne på datan) och det var så himla trevligt!! På lördag gick vi på hennes graduation. Det fanns flera olika för de är så många. Det var lite annorlunda än RLS; de var många fler så själv gången innan tog mycket längre tid, RLS var endast 120 pers. Sedan var det tal. De hade olika talare för varje graduation tror jag, den vi såg på hade en norsk nobelpristagare som jobbade på UCSB. Rätt coolt att han var norsk, men hans tal var ingett vidaree (en killle framför oss sommnade). Sedan hade de en valedictorian, högst betyg och hennes tal var rätt bra! Sedan så går alla studenter upp och tar emot sitt diploma, de ropar upp namn och så. Efteråt åkte vi till huset vi bodde i och firade med hela släkten. Josh gick ju ut high school, Annie och Jackie college så det var trevligt! Dagen efter var fars dag här och vi hade brunch med allihopa. Älskar släkten, de är alla superhärliga!! Efter firandet satte alla på sig mustachers (har flera foton haha). Så himla kul!

Haha brunchen var superkul men roligaste var nog vattenkriget! Någon tog med sig vattenballonger och kom idén att kasta dom över huset och få dem att träffa folket på andra sidan. De hela blev till ett stort vattenkrig och vi hade så kul!! Vi var dock lite högljudda haha.

Annars shoppade vi en del, vi gick till ett ställe och fick pedikur (det kändes lite konstigt men var sååå skönt!!), gick på stranden, lekte med Hudson på stranden, hjälptee Jackie att flytta ur sin lägenhet. Vi sprang också 2 gånger, en gång längs stranden och en gång upp i bergen!! Anyway älskade Santa Barbara, det var superkul och älskade staden!

Nu är vi hemma igen och jag typ packar. Sprang imorse igen, weho. Trött som tusan efter typ 9 minuter haha... så lat. Skönt att komma igång igen iaf, gillar inte att springa ensam så mycket och utan superstor motivation men det är skönt att vara hälsosam. Sen ska jag försöka få snabbare tider och sånt haha! Dessutom, äter så otroligt mycket onyttigt nu när det är lov så det är inte sant... vi har vanligtvis inte läsk i vårt hus här men just nu har vi det för jag älskar Root Beer och åker ju på söndag. Idag åt vi dessutom svenska pannkakor!! Vi åt soppa innan (så gör man väl traditionellt eller hur? dessutom har vi så mkt onyttigt i pannkakorna so I guess it's a dinner and dessert haha) och sedan gjorde jag iordning smeten. Annie, min ena vsyrra, hjälpte mig att steka dom och hon var sjukt bra!! Hon lärde mig att kasta upp pannkakorna i luften. Serri, andra gången jag gör pannkakor helt själv. So proud!!

De nästkommande dagarna är det lite goodbye parties och sådant. Packning... Kan inte fatta att jag trodde att jag skulle få plats med allt i min stora väska. Idag var jag uppe i 25 kilo, hade en fullproppad carry on och dessutom var en del inte nedpackat. Love my life alltså. Planerar att lämna en del, men tog idag ett beslut om att skaffa en stor suitcase och lämna tillbaks carry on:en jag köpte. Jag skulle säkert kunna lämna en del, men jag känner att jag skulle ångra det senare för allt jag packar ner nu är sådant jag använder hela tiden och älskar!! Aja vi får se hur det går. På söndag bär det av, flyget går på måndag, är hemma tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar